W spotkaniu wzięła udział klasa III B ze Szkoły Podstawowej w Kaliszu Pomorskim wraz z wychowawcą Oktawią Broś. Dzieci uczyły się podstaw kodowania i rozwinęły umiejętności cyfrowe w praktyce. Program przeprowadzonych zajęć opiera się na stymulowaniu rozwoju wiedzy i podstawowych umiejętności z zakresu programowania poprzez inspirowanie dzieci do twórczej pracy i nauki z wykorzystaniem robotów Photon.
Photon jest to polski robot edukacyjny, którego zadaniem jest wprowadzenie użytkowników w świat technologii, rozwijanie ich kreatywności i zdolności logicznego myślenia oraz nauczanie podstaw programowania. Photon to robot jeżdżący wyposażony w różnokolorowe, świecące diody, głośnik i szereg czujników, które można wykorzystać do badania otoczenia. Robota wyposażono także w mikrofon oraz wbudowane w napęd czujniki obrotu, które pozwalają dokładnie sterować jego ruchem.
Biblioteka Publiczna w Kaliszu Pomorskim, dzięki udziałowi w projekcie „Kodowanie w bibliotece” pozyskała nowy sprzęt elektroniczny i edukacyjny, m.in: trzy tablety Huawei oraz trzy roboty Photon w wersji edukacyjnej wraz z akcesoriami. Otrzymany sprzęt wykorzystany został przez pracowników czytelni internetowej do prowadzenia zajęć edukacyjnych z dziećmi i młodzieżą dotyczących podstaw kodowania i programowania.
Celem Projektu „Kodowanie w bibliotece” jest dostarczenie bibliotekom publicznym sprzętu służącego do nauki kodowania oraz wiedzy na temat podstaw kodowania i programowania w celu organizacji zajęć o tej tematyce, a także promowanie wizerunku bibliotek publicznych jako instytucji zapewniających dostęp do twórczo realizowanej edukacji pozaformalnej uzupełniającej kompetencje zdobywane przez dzieci i młodzież w szkołach.
Projekt „Kodowanie w bibliotece” jest częścią Programu Rozwoju Bibliotek 2017-2018 realizowanego Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.